Obsługa Rolników przez KRUS w czasie epidemii

  • Drukuj zawartość bieżącej strony
  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
13 listopada 2020

Dawno, dawno temu… a dokładnie 16 marca 2020 wydarzyła się rzecz niepojęta.

Pierwszy raz od momentu istnienia Oddziału Regionalnego Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego Rolników w Opolu została ograniczona bezpośrednia obsługa interesantów. Właśnie wtedy tzw. koronawirus – czyli ostra zakaźna choroba układu oddechowego COVID-19 wywoływana przez wirusa SARS-CoV-2 zaatakowała Europę.

W trosce o zdrowie i życie beneficjentów i pracowników  - aby jak najlepiej zapewnić możliwość załatwienia różnych spraw w KRUS-ie uruchomiono wrzutnie na dokumenty, zwiększono liczbę pracowników obsługujących informację telefoniczną, zachęcano do korzystania z poczty tradycyjnej, poczty elektronicznej, portalu ePuap i eKRUS...  Pracownicy KRUS dwoili się i troili, żeby nadążyć ze wszystkimi sprawami i nikt nie poczuł się zostawiony. Jednak zdajemy sobie sprawę, że nie zawsze każdemu udało się dodzwonić, a niektóre sprawy zostały załatwione z opóźnieniem. Bardzo ubolewamy z tego powodu…

18 maja 2020 została przywrócona bezpośrednia obsługa interesantów i mimo wprowadzenia reżimu sanitarnego wydawało się, że życie powoli wraca do normy. Niestety, druga, znacznie potężniejsza, fala koronawirusa doprowadziła do ponownego wprowadzenia (od 26 października 2020) ograniczenia w  osobistej obsłudze klientów.

Staramy się jednak ze wszystkich sił rzetelnie i efektywnie wciąż:

  • obsługiwać ubezpieczonych rolników i świadczeniobiorców (emerytów i rencistów),
  • przyznawać i wypłacać świadczenia emerytalno-rentowe, wypadkowe, chorobowe
    i macierzyńskie,
  • realizować własny dwuinstancyjny system orzekania lekarskiego w postępowaniu dowodowym,
  • przeprowadzać różne formy działań prewencyjnych skutkujących zmniejszeniem liczby wypadków przy pracy i rolniczych chorób zawodowych,
  • działać na rzecz pomocy ubezpieczonym i członkom ich rodzin w korzystaniu z różnych form nieodpłatnej, dobrowolnej rehabilitacji,
  • obsługiwać ubezpieczonych rolników i ich domowników oraz emerytów i rencistów
    w systemie powszechnego ubezpieczenia zdrowotnego.

 

Za wszystkie dotychczasowe utrudnienia przepraszamy – mamy ogromną nadzieję, że epidemia wkrótce się skończy, a nasi beneficjenci i pracownicy będą zdrowi. Do zobaczenia!

Lech Waloszczyk

Dyrektor OR KRUS w Opolu

Galeria

  • Powiększ zdjęcie